Mindre sutteflaske og mere rigtig mad

12. juli 2014

Alder:
9 mdr.

Mindre sutteflaske og mere rigtig mad

Hej Helen.

Min søn drikker alt for meget mælk. Mellem 600 ml og 1 L mælk om dagen. Vi har arbejdet hårdt på, at få ham til at spise mere fast føde. vi har fx prøve at tilbyde ham mad ca. en gang hver 2. time. Vi har også prøvet at tilbyde vand i sutteflaske.

Ofte når vi fx skal spise frokost, vil vores søn ikke have noget. Vi prøver både at tilbyde mad med ske og finger mad. Men vores søn kaster hoved bagover og græder. Nogen gange kan vi få ham til at holde op med at græde, ved at give ham sut, men ofte ...

Annonce

... er vi nødt til at give sutteflaske.

Vores søn har ingen fast spise rytme - Det er min mand der er på barsel, og han nægter at holde et faste rytme for vores søn. Min mand mener, at det ikke kan lade sig gøre at have fast rytme, og jeg kan ikke lave om på hans holdning.

Den eneste mulighed, jeg kan se vi ikke har prøvet, er at nægte vores søn mælk. Men jeg ved, at hvis vi gør det, kommer vores søn til at skrige det meste at natten og dagen - og han kan ikke trøstes. Skal vi gøre det alligevel ?

Hilsen Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.