Brev:
Mindre sutteflaske og mere rigtig mad
12. juli 2014
Alder:
9 mdr.
Mindre sutteflaske og mere rigtig mad
Hej Helen.
Min søn drikker alt for meget mælk. Mellem 600 ml og 1 L mælk om dagen. Vi har arbejdet hårdt på, at få ham til at spise mere fast føde. vi har fx prøve at tilbyde ham mad ca. en gang hver 2. time. Vi har også prøvet at tilbyde vand i sutteflaske.
Ofte når vi fx skal spise frokost, vil vores søn ikke have noget. Vi prøver både at tilbyde mad med ske og finger mad. Men vores søn kaster hoved bagover og græder. Nogen gange kan vi få ham til at holde op med at græde, ved at give ham sut, men ofte er vi nødt til at give sutteflaske.
Vores søn har ingen fast spise rytme - Det er min mand der er på barsel, og han nægter at holde et faste rytme for vores søn. Min mand mener, at det ikke kan lade sig gøre at have fast rytme, og jeg kan ikke lave om på hans holdning.
Den eneste mulighed, jeg kan se vi ikke har prøvet, er at nægte vores søn mælk. Men jeg ved, at hvis vi gør det, kommer vores søn til at skrige det meste at natten og dagen - og han kan ikke trøstes. Skal vi gøre det alligevel ?
Hilsen Maria